I had a one-hour tax consultancy session with Advice's Julia. She helped me a lot by answering my questions about Swedish taxation for companies and individuals. Consulting her was a good way to get answers on these topics efficiently. It was also an enjoyable experience. (We had difficulties with Microsoft Teams and some echo in their meeting room, but we quickly resolved these.)
But then a shock came when it came to billing: the company intended to charge me for 10 hours (17,500 SEK + VAT) instead of 1 hour.
I'm unsure if that was a trick they tried to pull on me or if it was genuinely their opinion that preparing for a one-hour session (and sending me four static, single-page PDFs the day after the session) took 9 hours. But there was definitely a lack of transparency on the company's part, which is a red flag for me.
In the end, I agreed to pay for two hours, but it left me as an unsatisfied client.
I hope this was only a single-time misunderstanding between Advice and me rather than their standard operation.
Få 3 offerter
Få 3 gratis offerter från redovisningskonsulter och revisorer skräddarsydda efter dina behov
I had a one-hour tax consultancy session with Advice's Julia. She helped me a lot by answering my questions about Swedish taxation for companies and individuals. Consulting her was a good way to get answers on these topics efficiently. It was also an enjoyable experience. (We had difficulties with Microsoft Teams and some echo in their meeting room, but we quickly resolved these.)
But then a shock came when it came to billing: the company intended to charge me for 10 hours (17,500 SEK + VAT) instead of 1 hour.
I'm unsure if that was a trick they tried to pull on me or if it was genuinely their opinion that preparing for a one-hour session (and sending me four static, single-page PDFs the day after the session) took 9 hours. But there was definitely a lack of transparency on the company's part, which is a red flag for me.
In the end, I agreed to pay for two hours, but it left me as an unsatisfied client.
I hope this was only a single-time misunderstanding between Advice and me rather than their standard operation.
Theo Kanterför 1 år sedan
Jag har avslutat samarbetet med Advice efter ett första möte och uppföljningssamtal och dessa är mina erfarenheter. Det gick inte att på förhand få reda på vad rådgivningen skulle kosta. För en faktura på 15 KSEK -- och som dessutom innehöll en post som inte hörde dit och togs bort efter min invändning -- hade jag väntat mig mera resultat. Men det ska sägas att frågan gällande skattekonsekvenser av delägarskap i en startup i USA var till synes enkel men en synnerligen komplex fråga. Advice försökte verkligen hjälpa mig att belysa alla aspekter med hänsyn till den knappa tiden.
En slutsats är att man måste anpassa sina förväntningar.Slutsatsen är Advice har bättre möjlighet att visa bra resultat för kapitelstarka kunder som har råd med att Advice drar in fler resurser i en större utredning som kan vara underlag för strategiska affärsbeslut. Det fungerar inte på ett tillfredsställande sätt för en liten startup med knappa resurser vars framtida vinster ligger några år bort, som behöver ta ställning till erbjudanden som innebär stora risker. Att Advice kunde påvisa att erbjudandet innebar stora risker och hade en inneboende komplexitet kan ändå sägas vara ett bra och värdefullt resultat.
Peter Lakeför 3 år sedan
Väldigt nöjd och Advice KB uppfyllde mitt behov kortsiktigt, men förtroende etablerades så det blir fel kontakter
Leo Colleenför 4 år sedan
Kan sin sak och kommer med raka och tydliga svar. Delar även med sig av erfarenheter inom områden där det inte finns några raka tydliga svar, så att man själv kan ta ställning till risker och alternativ.