4.25 / 1 Omdömen

Leticia Lilleström

Begär offert
Beskriv ditt företags behov. Få en kostnadsfri offert från LILLESTROM MANAGEMENT FIRM LTD.
Jag brinner för att påverka och utveckla organisationer. Mejsla fram visioner, strategi och vägen till resultat. Som yrkesperson är jag strukturerad, ambitiös, målinriktad och fokuserad. Är lösningsorienterad och har förmåga till överblick över situationer och att hitta vägval framåt. Som ledare drivs jag av att skapa resultat, kommunicera vision och att få medarbetare med på tåget och att känna sig delaktiga. Mina vänner och familj upplever mig som en positivt, drivande, ambitiös, organiserad person som är en framtidsinriktad problemlösare.

• 9 års erfarenhet av redovisning och analys
• 6 års ledarerfarenhet med personalansvar
• Har en Civilekonom Master samt gått en YH utbildning i Ekonomiansvar
• Business Coaching


  • IT kompetens * MS Office Paketet * Microsoft dynamics * Visma administration * Fortnox * Revolut * Jira software data * Xero * Centsoft * Spendesk * Auto Entry * Sharepoint * Google workplace * Quickbooks * MS Teams Kärnkompetenser • Löpande bokföring •

  • Medlem i SRF
  • Ansvarsförsäkring

  • Oxford Leadership
    Finance Operations Manager Kontrakt
    01/2022 - 08/2022
    • Ansvaret för att hantera kommersiell finansiell verksamhet och funktioner för att säkerställa att företaget når sina finansiella mål. • Underlättade driften av ekonomiavdelningen, kontrakt (CSA, PSA, NDA, Legal) interna driftprocesser för 3 företag (SE, UK, USA) satt upp mål och utformade ramverk för måluppfyllelse och IT-system. • Arbetade med redovisning, fakturering, budget, rapportering, löner, ekonomiska godkännanden, bokslut, arbetsflödesprocess, digitalisering, analyser, strategier, avstämningar, betalningar, konsolidering för 3 företag (Sverige, Storbritannien, USA) • Förberedde och presenterade rapporter för att stödja ledningens beslutsprocesser, inklusive årliga finansiella rapporter och prognos, kostnadshantering, kassaflöde, årsredovisning, Stöd i projektledning
  • Business Full Spectrum
    Business Analyst Praktik
    09/2021 - 11/2021
    • Fick erfarenhet av uppgiftshantering och Kanban med hjälp av olika efterfrågade onlineverktyg som Jira • Skaffade erfarenhet av agila metoder • Förbättrade färdigheter i beslutsfattande och logiskt tänkande genom att analysera affärskraven och ge rekommendationer till kunderna. • Skapade viktiga dokument i branschklass som BA behöver känna till som projekt stadga, projekt omfattning, affärskravdokument, tekniska specifikationer och att se till att underhålla dokumenten. • Skapade kund resekartor och processflödesscheman som är användbara för att presentera affärsprocesserna för kunder och påverka när projektet genomförs. • Skapade data kartläggning utifrån kundens krav
  • Natric AB
    Ekonomiansvarig | kontrakt
    11/2019 - 07/2020
    · Skött ekonomin för 5 bolag · Redovisning och skatter · Löner · Lönsamhet · Bokslut
  • Bostad Direkt
    Ekonomichef
    03/2018 - 09/2019
    • Ansvaret för att hantera finansiella uppgifter, operationer och funktioner för att säkerställa att företaget nått sina ekonomiska mål • Underlättat driften av ekonomiavdelningen, satt upp mål och utformat ramar för måluppfyllelse • Jobbat med redovisning, moms, löner, bokslut, digitalisering, analyser, strategier, skatter och avstämningar • Upprättat ekonomiska rapporter, tolkat ekonomisk information och även rekommenderat ytterligare åtgärder. Samarbetat med VD för att besvara på frågor om företagets försäljning och lönsamhet. • Utarbetat och presenterat rapporter för att stötta ledningens beslutsprocess, inklusive årliga finansiella rapporter och prognoser • Haft personalansvar för ekonomiassistenter
  • Storent AB
    Redovisningschef
    06/2017 - 02/2018
    Aktivt stöttat god kommunikationspraxis inom organisationen och främjat och upprätthållit ett bra lagarbete • Stöttat ledningen med alla aspekter av ekonomisk förvaltning och kontroll • Övervakat utarbetandet av resultat- och kassaflödes prognoser, analyser och olika finansiella rapporter för ledningen. Identifierat och introducerat processförbättringar för att öka effektiviteten. • Planerat och implementerat strategier för att hantera all rdovisning, skatter, moms, bokslut, kostnadsfördelning och löner • Jobbat med redovisning, moms, bokslut, personalansvar, analyser, olika strategier, löner, skatter och rapportering • Haft personalansvar för en grupp på sju personer
  • Skindoc AB
    Ekonomiadministratör
    02/2015 - 08/2017
    • Övervakat redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar, fakturering, vårdadministration • Ansvarat för redovisning, fakturering, prissättning, försäljningsresultat och företagets faktiska prestation jämfört med affärsplanerna • Rapporterade till VD • Extra - Jobbat i kassan samt assisterat läkarna med operationsåtgärder
  • Lad ekonomi Stockholm
    Redovisningskonsult / Redovisningsansvarig
    03/2012 - 01/2015
    · Skött ekonomin för sex bolag · Haft personalansvar för sexton personer · Redovisning och skatter · Löner · Lönsamhet · Bokslut

  • Selinus University
    PhD- EXECUTIVE LEADERSHIP (3)
    01/2021 - 12/2023
    Doktorandprogram för att utforska de viktigaste teorierna och praktiken inom företag och ledarskap
  • Södertörns högskolan
    Civilekonom (2)
    01/2009 - 01/2013
    Läst bl. a extern redovisning, skatterätt, ledarskap, affärsjuridik, arbetsrätt, personaladministration och ekonomistyrning

  • Linkedin
    Become a Content Strategist
    2019-05-01
    Marketing, Digital Marketing, Content Strategy, Content Marketing
  • Executive Management Institute
    Professionellt Styrelse & VD arbete
    2019-04-01
    Styrelsens ansvar för strategisk affärsutveckling Företagsledning, VD: s formella krav Fördelning av roller VD och styrelse Företagets bild och vision
  • Linkedin
    Master In-Demand Skills for Technology Leadership
    2019-04-01
    Organizational Leadership, Management, Leadership
  • Linkedin
    Business Analyst
    2019-03-01
    Business Strategy, Business Process Analysis, Business Analysis
  • Linkedin
    Corporate Financial Planning Analyst
    2019-01-01
    Financial Analysis, Accounting, Corporate Finance, Financial Accounting
  • Linkedin
    Business Operations Associate
    2019-01-01
    Business Strategy, Business Operations, Management, Business Analysis

Inga priser eller utmärkelser har angivits

  • svenska -
    Native or bilingual proficiency
  • engelska -
    Native or bilingual proficiency