4.70 / 7 Omdömen

Marielle Schullström

Begär offert
Beskriv ditt företags behov. Få en kostnadsfri offert från Schullström Ekonomitjänst AB.
Här är en person som älskar sitt arbete som redovisningskonsult! Jag kan bistå med det mesta inom ekonomi och administration såsom löpande bokföring, betalning av leverantörsfakturor, kundfakturering, lönehantering, momsredovisning, bokslut och deklaration. Jag arbetar främst i Visma eEkonomi som möjliggör ett digitalt arbetssätt vilket innebär att jag inte behöver den geografiska närheten till mina kunder för att kunna utföra mina tjänster.

Jag är strukturerad, analytisk, driven, idog och rationell. Men jag är också utåtriktad, glad, social, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.

När jag inte arbetar har jag fullt upp med min lilla son, men jag tycker också om att laga mat och baka. Att träna, och då främst cykla, är ett annat intresse och som fd hästtjej ägnar jag även tid åt att titta på både trav- och ridsport.


Inga kompetensområden har angivits

  • Ansvarsförsäkring

  • Säffle kommun
    Förvaltningsekonom
    11/2015 - 05/2019
    Förvaltningsekonom för barn- och utbildningsförvaltningen. Stort ansvar i en massiv ekonomisk förändringsprocess. Arbetsuppgifterna omfattade budgetering, kalkylering, uppföljning och analys, redovisning samt övriga administrativa sysslor. Tjänsten innebar mycket kontakt med politiker och chefer där stor vikt lades vid att kunna göra ekonomin förståelig så att den utgjorde ett bra beslutsunderlag. Arbets- och vägledning för administratörer och intendenter i det ekonomiska arbetet var också en viktig del av mitt arbete.
  • Bengtsfors kommun
    Ekonom
    12/2014 - 11/2015
    Ansvar för det sociala området, innefattande verksamheter inom vård och omsorg, samt det tekniska området bestående av verksamheter såsom VA och fastigheter m.fl. Stöd till varje områdes- och verksamhetschef i ekonomiska frågor med arbetsuppgifter som bl.a. budget- och uppföljningsarbete samt övriga ekonomiska sysslor.
  • SEM AB
    Sales Administrator
    11/2011 - 12/2014
    Varierad administration såsom orderhandläggning, ekonomisk statistikuppdatering, kalkylering, fakturering, logistik och avtalsgranskning. Delaktig i kundärenden, administrativt stöd till inköpsavdelningen, samarbete med ekonomichefen gällande bl.a. budgetregistrering.
  • Absorbest AB
    Customer support/Marketing assistant
    02/2011 - 11/2011
    Omväxlande arbete i ett exporterande företag. Hade ansvar för yttersta kontakten med de internationella kunderna, orderhantering, uppdatering av ekonomisk statistik, fakturahantering, inköp samt övriga kontorssysslor. Även viss logistik. Arbetet gav mig mer erfarenhet av administration, utvecklade min kundhantering ytterligare och gav mig vana att hantera flera uppgifter samtidigt.

  • Mälardalens Högskola
    Internationell marknadsföring (5)
    01/2010 - 03/2010
  • Universitat de Valencia, Spanien
    Utbytesår (1)
    08/2008 - 06/2009
    Kurser: Bl. a. Kommersiell kommunikation, Internationell företagsstyrning, Spelteori, Ekonomi i EU och Säljledning. Utvecklade även mina färdigheter i spanska avsevärt.
  • Linköpings Universitet
    Internationella ekonomprogrammet (2)
    08/2006 - 01/2011
    Magisterexamen i internationell ekonomi - Civilekonom Internationella ekonomprogrammet 270 hp, Linköpings Universitet. Inriktning: spanska Kurser inom företagsekonomi, nationalekonomi och spanska med fördjupning inom strategi och marknadsföring. Även finansiell planering, mikro- och makroekonomi, redovisning, statistik, affärsengelska samt svensk och internationell affärsrätt mm.
  • Karlbergsgymnasiet, Åmål
    Samhällsvetenskapliga programmet
    08/2003 - 06/2006

Inga kurser har angivits

Inga priser eller utmärkelser har angivits

  • svenska -
    Native or bilingual proficiency
  • engelska -
    Professional proficiency
  • spanska -
    Elementary proficiency